Sunday, December 9, 2012

Zaterdag 8 december

We zeilen rustig de nacht door met een goede snelheid en schieten daardoor flink op. Ieder draait zijn wachten. Er gebeurt blijkbaar niets, want ik wordt niet gestoord tijdens mijn wacht te kooi en maak een boerennacht van wel 8 uur. Wanneer het licht word draai ik mijn ochtend routine af. Accu stand controleren en generator starten om de accu's te laden, positie rapport, weerbericht aanvraag, en de nieuwe tekst voor Expeditiezeilen Blogger verzenden. Dan een kop koffie met twee verse sneetjes brood met pindakaas. Vandaag was weer een dergelijk dag waarbij op de dag niets bijzonders gebeurd, zelfs geen vis gevangen.
Ja, we wisselen de genua van SB naar BB.

Ik zit de rest van de dag achter de laptop en maak het logo voor expeditiezeilen af, dit komt ook op de T-shirt te staan die in Suriname gemaakt gaan worden.
Er komen twee uitvoeringen: expeditiezeilen.nl : Exploring Countries Crossing Oceans en expeditionsailing.com : Exploring Countries Crossing Oceans . Goed wie wil wat? Grijs shirt rode opdruk of grijs met gele opdruk. Reacties graag op info AT expeditiezeilen.nl.

Voor het avond eten (nasi) nog een keer de genua wissel van BB naar SB. En omdat het zaterdagavond is, is er koffie met een oorlam. We zijn op weg naar devils Island. Dus vanavond draait in de Pooh bioscoop aan boord de film Papillion met Steve McQueen en Dustin Hofman. Het waar gebeurde verhaal van Papilllion die daar zijn straf uit moest zitten maar het eiland op spectaculaire wijze ontvluchte. Nu deel een, morgen deel twee en ontknoping. De nachtwacht gaat in, ik ga naar bed!
Niets te zien buiten.

No comments:

Post a Comment