Monday, July 23, 2012

Zeilen toertocht bericht 4

Gisterenavond 10.30 weggevaren vanuit Cherbourg de rustige nacht met tij nog klien beetje tegen,
maar zo dat bij kaap le Hage we ruim de stroom meekrijgen en als een speer langs Alderney razen.
Eenmaal ZW voorliggend met een helderende nacht,
met geen enkel ship in zicht komen we rustig de nacht door.
Channah slaapt en merkt niets. Ik dommel wat met het kookwekkertje op 15 minuten
de radar bij op luid alarm op 4 mijl range,
AISwatchmate waakt op een range van 10 mijl.
Er gebeurt de hele nacht niets. Nog geen roeiboot.
Als het licht wordt is de zee nog steeds als een spiegel, geen rimpeltje.
We ontbijten samen uitgebreid. als ik een vin zie!
Bruinvissen een hele schoolrond de boot prachtig dat beloofd wat voor Biskaye,
want we willen dolfijnen zien. Met het vissen gaat het prut. Nix nada!
Ik pruts wat, doe kleine klusjes alle tijd voor. Ik mail me suf met het thuisfront via SSB Pactor via Winlink.
De sateliet telefoon heeft kuren en kost bovendien voor iedere minuut, weer een muntje.
We naderen Chenal du Four. Ja, we gaan binnen door, met dit rimpelloze zeetje geen probleem.
Hier moet je niet zijn met zware zee en storm.
Dit is het gebied waar die spectaculaire foto's zijn genomen van de vuurtorens in een storm.
Goed op de lichten lijnen letten, dan komen we er wel.
We verwachten rond 02.00h voor anker te gaan in Camaret.
Best nog even tijd voor een anker biertje
En voor Channah een Fristy

No comments:

Post a Comment